Sposoby na jesienną chandrę

Jesienna pogoda sprzyja nie tylko infekcjom, ale również w tym czasie łatwiej dopada nas zmęczenie, przygnębienie i tzw. „jesienna chandra”. Jak z nią walczyć? Gdy zaczyna nas dopadać zmęczenie, warto zebrać siły i zmienić swój styl życia na bardziej aktywny. Nic tak pozytywnie nie wpływa na nasz organizm jak zapewnienie mu dawki aktywności na świeżym powietrzu. Podczas codziennego biegania, a nawet spaceru dajemy organizmowi możliwość na pobudzenie krążenia, regulacje pracy serca, mięśni i stawów. Oddychając głęboko świeżym powietrzem dotleniam komórki, dzięki czemu poprawia się nasze samopoczucie. Przebywanie na świeżym powietrzu wspomaga wydzielanie się hormonów szczęścia (endorfin), co dodatkowo odpręża i relaksuje. Gdy tylko dopada nas ponury nastrój warto ubrać się ciepło i wyjść na choćby krótki spacer. Kiedy dni są wyjątkowo deszczowe i chłodne powinniśmy pomyśleć także o zmianach w obrębie naszej diety. W trosce o nasze zdrowie pamiętać powinniśmy, by dieta była zróżnicowana i dostarczała cennych składników odżywczych. Każda kobieta lubi wyglądać ładniej, a kiedy się tak czujemy zły humor znika. Przynajmniej raz w tygodniu powinnyśmy zadbać o siebie, wykonując zabiegi upiększające, np. kąpiel z wykorzystaniem olejków czy ulubionego płynu do kąpieli, a po niej aplikacja balsamu o właściwościach nawilżających, które w okresie jesiennym są szczególnie wskazane. Choć sezon jesienno-zimowy nie skłania często do pozytywnych myśli, warto takowych mieć jak najwięcej. Nic, bowiem nie poprawia tak samopoczucia, jak pozytywne myślenie.

Both comments and pings are currently closed.