Zalety spożywania błonnika

Błonnik to niezwykle cenna substancja, potrzebna każdemu człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Lekarze zalecają, aby spożywać od dwudziestu do czterdziestu gram błonnika każdego dnia. Pomaga on w utrzymaniu prawidłowej przemiany materii, oczyszcza organizm z toksyn, zapobiega powstawaniu cellulitu i trądziku, wpływa korzystnie na skórę, włosy i paznokcie. Osoby, które dostarczają go organizmowi w odpowiedniej ilości, nie mają problemów ze wzdęciami, zaparciami, niestrawnością. Błonnik można znaleźć przede wszystkim w produktach pełnoziarnistych, jak razowy chleb i makaron, ciemna mąka, brązowy ryż. Ponadto, błonnik znajduje się w wielu warzywach i owocach. Największe jego ilości posiadają w swoim składzie rośliny strączkowe, jak groch, fasola, bób, groszek, kukurydza, soja. Lekarze donoszą, że znakomitym źródłem błonnika są też kapusta, szpinak, brukselka, buraki. Spośród owoców znajdziemy go w morelach, śliwkach, jabłkach, truskawkach, jagodach. Szczególnie dużo tej cennej substancji znajduje się w owocach suszonych. Również orzechy są niezwykle bogate w błonnik, podobnie jak miód. Jak zatem widać, substancja ta znajduje się w wielu pysznych produktach, które można zjeść samodzielnie, jak i dorzucić do jakiejś pysznej potrawy. Dlatego też tym bardziej warto odżywiać się produktami bogatymi w błonnik. Jest to nie tylko zdrowe, ale również apetyczne. Dlatego też wiele osób stosuje się do zaleceń lekarzy i spożywa produkty niezwykle bogate w tą cenną substancję.

Both comments and pings are currently closed.