Porady dla kobiet ciężarnych

Kobieta w ciąży powinna szczególnie dbać o swoje zdrowie. Od jej sposobu prowadzenia się zależy bowiem zdrowie jej dziecka, ponadto zaś w czasie ciąży ona sama jest szczególnie narażona na choroby i infekcje. Bardzo ważna jest zwłaszcza zdrowa dieta. Zapotrzebowanie kaloryczne kobiety ciężarnej jest tylko odrobinę większe, niż zapotrzebowanie innej, dorosłej osoby. Jednakże zapotrzebowanie na poszczególne składniki odżywcze, zwiększa się dwukrotnie. Dlatego też kobiety w ciąży powinny spożywać maksymalnie pełnowartościowe produkty, zwłaszcza zaś owoce, warzywa i pełnoziarniste produkty zbożowe oraz produkty mleczne. Lekarze zalecają też kobietom w ciąży suplementację kwasu foliowego i żelaza. Niezwykle istotna okazuje się również redukcja stresów. Kobieta w ciąży powinna, na ile to możliwe, nie denerwować się, nie stresować, czuć bezpiecznie i spokojnie. Lekarze radzą też, aby panie w ciąży się wysypiały i również relaksowały w ciągu dnia, na przykład poprzez czytanie książek, czy spacery. Powinny także zażywać ruchu, na przykład pływać, uprawiać gimnastykę, ćwiczenia relaksacyjne, a póki nie mają dużego brzucha, to także biegać, jeździć na rowerze, czy wykonywać inne forsowne ćwiczenia, rzecz jasna nie ponad swoje siły. Rzecz jasna, lekarze kategorycznie zabraniają kobietom ciężarnym palenia papierosów i spożywania alkoholu. Również bierne palenie okazuje się dla nich absolutnie niewskazane.

Both comments and pings are currently closed.