Jakie diety są niewskazane

Aktualnie pojawia się wiele diet cud, mający h poprawić naszą sylwetkę, pomóc nam schudnąć, czy zwiększyć masę mięśniową, niestety, wiele z tych diet daje krótkotrwałe, pozytywne efekty, a na dłuższa metę zaś wyniszcza organizm. Lekarze negują na przykład pozytywny wpływ na ciało diety białkowej, która całkowicie wyklucz węglowodany. Węglowodany są bowiem niezbędne do prawidłowego funkcjonowaniu układów naszego organizmu. Gdy ich zabraknie, ciało przez jakiś czas zużywa zmagazynowane węglowodany, dzięki czemu chudnie. Jednakże potem, gdy przestanie się stosować dietę wysokobiałkową, pojawi się efekt jojo i wilczy apetyt na słodycze. Dlatego też lepiej nie korzystać z tej diety. Oprócz tego, lekarze zdecydowanie nie zalecają diety opartej wyłącznie na warzywach i owocach. W diecie tej zabraknie bowiem białka, tłuszczów, witamin D i B12. W prawdzie wegetarianizm jest bardzo zdrowy, lecz nie może on opierać się wyłącznie na spożywaniu warzyw i owoców. Lekarze zalecają, aby poza nimi jeść też nabiał, algi, grzyby, pełnoziarniste zboża. Produkty te są bowiem bogate w te same, pozytywne składniki, co mięso. Ponadto, lekarze nie zalecają stosowania diety polegającej na spożywaniu tylko jednego czy dwóch posiłków dziennie. Organizm musi bowiem mieć dostarczaną energię w krótkich odstępach czasu, aby prawidłowo funkcjonować. Jedzenie pięciu posiłków dziennie jest optymalne. Jak zatem widać, nie każda dieta jest zdrowa, nawet gdy powoduje tymczasowy spadek wagi.

Both comments and pings are currently closed.