Dieta zalecana starszym osobom

Osoby starsze są w znacznie gorszej formie, aniżeli te w średnim wieku, nie mówiąc już o młodzieży. Dlatego też niezwykle istotne jest to, aby w tym wieku bardzo o siebie dbać, starając się przedłużyć stan jako takiej sprawności umysłowej i fizycznej. Lekarze zalecają osobom starszym wiele ruchu, a także trenowanie pamięci poprzez oddawanie się intelektualnym rozrywkom. Niezwykle ważna dla seniorów okazuje się również zdrowa dieta. Ze względu na to, że ich układ pokarmowy nie jest już tak sprawny, jak w młodości i że wielu z nich miewa problemy z cholersterolem, seniorzy powinni ograniczyć spożywanie tłustych potraw. Tłustą wieprzowinę powinni zastąpić rybami czy chudym kurczakiem, najlepiej gotowanym lub pieczonym w folii, nie zaś smażonym. Zamiast boczku, smalcu, masła starzy ludzie powinni używać oliwy z oliwek. Znakomitym źródłem zdrowego tłuszczu, jak również błonnika, wielu witamin i minerałów są też pestki dyni i słonecznika oraz sezam. Dlatego też lekarze zalecają starszym osobom, aby spożywały sporo tego rodzaju produktów. Rzecz jasna, w starszym wieku niezbędne są też węglowodany, witaminy i minerały. Wszystkie te substancje można znaleźć w owocach świeżych i suszonych, orzechach, miodzie. Są to pyszne, słodkie produkty, które są znacznie zdrowsze i mniej tuczące od cukierków czy ciasteczek. W diecie seniorów nie może też zabraknąć warzyw i pełnoziarnistego pieczywa oraz produktów mlecznych, pomagający h walczyć z osteoperozą.

Both comments and pings are currently closed.