Dieta dla uczniów i studentów

Uczniowie i studenci powinni dostarczać organizmowi wiele energii. Muszą oni bowiem nie tylko mieć siły na naukę, ale również na rozwój organizmu, zwłaszcza przed dwudziestym rokiem życia, póki mogą jeszcze rosnąć. Dlatego też lekarze zalecają, aby młodzi, uczący się ludzie, spożywali wiele produktów wysokobiałkowych, zwłaszcza jogurtu naturalnego i jajek, grzybów, soi czy ryb. Ponadto, młodzież powinna też jeść wiele warzyw i owoców. Szczególnie cenne są dla niej produkty bogate w magnez, jak orzechy, kakao, banany, jak również w żelazo, czyli szpinak, kapusta, brukselka. Lekarze zalecają, też, aby osoby uczące się dostarczały regularnie energii organizmowi, a tym samym umysłowi. Najlepiej, aby spożywały one pięć lekkich posiłków każdego dnia, w równych odstępach czasowych. Lekarze radzą też młodym osobom, aby odpowiednio dotleniały organizm, uprawiając codziennie sport przez około godzinę oraz ucząc się w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu, które jednocześnie okaże się dobrze ogrzane. Ważny jest również sen, którego warto zażywać co najmniej przez sześć godzin dziennie, a najlepiej osiem. Natomiast przesypianie się, gdy spędza się w pościeli nawet połowę doby, jest niezdrowe i nie służy sprawnemu działaniu umysłu. Stosowanie się do tych wszystkich zaleceń z pewnością pomoże osiągnąć doskonałe wyniki w nauce. Dobrze odżywiony organizm działa bowiem sprawnie i ma wiele energii na przyswajanie wiedzy.

Both comments and pings are currently closed.